خضریان: عده ای می خواهند در انتخابات با جوان گرایی بازی کنند ، ایزدخواه: صندلی کنندگی را آنقدر داغ می کنیم که احساس امنیت نکنند!

به گزارش کی آنلاین، میزگرد انقلاب اسلامی و چالش های پیش رو با حضور روح الله ایزدخواه و علی خضریان از فعالان سابق دانشجویی در نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی برگزار گشت.

خضریان: عده ای می خواهند در انتخابات با جوان گرایی بازی کنند ، ایزدخواه: صندلی کنندگی را آنقدر داغ می کنیم که احساس امنیت نکنند!

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، میزگرد انقلاب اسلامی و چالش های پیش رو معطوف به نقش دانشجویی در انتخابات پیش رو با حضور روح الله ایزدخواه و علی خضریان از فعالین سابق دانشجویی در نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی برگزار گردید که در ادامه مشروح آن را مشاهده می کنید.

ایزدخواه در میزگرد انقلاب اسلامی و چالش های پیش رو معطوف به نقش دانشجویی در انتخابات پیش رو گفت: جامعه یک موجود پیچیده، پویا و محرک است و اصلاح این موجود به راحتی امکان پذیر نیست.

ایزدخواه در ادامه سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران قدمی به جلو حرکت نمی کند؛ مگر اینکه ملت آن بخواهد این مردم هستند که فرمان کشور را می چرخانند، اگر اینگونه به مسئله نگاه کنیم طرز مواجهه ما با مردم متفاوت می شود. باید برنامه ریزی بلن مدت حداقل تا 50 سال آینده مردم را داشته باشیم تا بتوانیم روی افکار آن ها تاثیر بگذاریم، ما برای عبور از این جریان سخت در کشور نیاز به برنام های سنگین داریم.

وی افزود: اگر آرمانخواهی را برای خود در برنامه زندگیمان قرار ندهیم بالاخره در یک مقطعی به انحراف کشیده خواهیم شد، اگر اکنون در حاکمیت نیاز به نوگرایی و تحول احساس می شود که واقعا هم اینگونه است پس باید یک برنامه درست تهیه کنیم، آقا گفت: من اگر بخواهم بیانیه گام دوم را در یک کلمه خلاصه کنم، در جوان گرایی خلاصه می کنم، جوانی که مومن، انقلابی، خلاق و پای کار باشد، جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی، یک بازی مشترک را انجام می دهند چرا ما متوجه این قضییه نمی شویم که ممکن است اصول گرا خود افکار غرب گرایانه اصلاح طلب را داشته باشد.

وی درباره فرایند سیاسی جناح ها در فرایند انتخابات تاکید کرد: فرایند سیاسی این دو جناح به گونه ای است که مردم از هر دو گروه ناراضی هستند و این ناراضی بودن را پای نظام می گذارند و می گویند اصلا ما در این نظام رای نمی دهیم، در این برهه ما باید به مردم خط بدهیم، ما باید لیستی از خصوصیات و سوابق کاری کنندگان (اصلاح طلب، اصولگرا) تهییه کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم و سعی کنیم اعتماد آن ها را دوباره برگردانیم، ما برای کاندید ها باید این را مشخص کنیم که ما این صندلی کنندگی را آنقدر برای تو سخت و داغ می کنیم که تو در این پست احساس امنیت نداشته باشی.

ایزدخواه در ادامه افزود: ما نمی توانیم تضمین کنیم که هیچ کننده ای در آینده به انحراف کشیده نخواهد شد، چون هر انسانی امکان انحراف دارد این ما هستیم که باید مدام موتور مطالبات خود را روشن کنیم و از او مطالبه کنیم تا از این انحراف تا حد امکان جلوگیری کنیم، مردمی که امید ندارند در این نظام رای بدهند و به نظر آن ها رای آن ها هیچ فایده ای ندارد باید آن ها را از حق طبیعیشان آگاه کنیم و بگوییم که با رای ندادن شما شراط خیلی بدتر از این خواهد شد پس تو باید از حقت دفاع کنی.

وی در پایان اشاره کرد: مجلس گاهی اوقات صندلیش حتی از دولت هم مهم تر می شود، مجلس برای قانون گذاری و قانون برداری و حتی نظارت است، ما برای نظارت بر مجلس چه باید انجام دهیم؟! که اینقدر قوانین ضد و نقیض در آن به تصویب می رسد که کنندگان خودشان هم تعجب می کنند! ما در شرایط میکرو رسانه قرار داریم نه ماکرو رسانه پس هر کس به اندازه وسعش می تواند در رسانه ورود کند و تبلیغات انجام دهد.

خضریان در میزگرد انقلاب اسلامی و چالش های پیش رو معطوف به نقش دانشجویی در انتخابات پیش رو گفت: از سال 84 به بعد ما شاهد یک کثرت دیدگاه و دچار یک خلاء گفتمانی شده ایم، بعد از 84 ما شاهد دو جریان غرب گرا و درون زا هستیم که برخی از اصولگرایان واصلاح طلبان، درون زا هستند یا اصولگرایان و اصلاح طلبانی هم غرب گرا هستند، صورت مطلق ندارد.

وی افزود: مسئله شفافیت پایه کار است و باید به طور طبیعی برای این دو گروه انجام شود. مسئله ما در حکمرانی فقط این نیست که شرایط مالی کشور بهتر شود یا شرایط معیشتی مردم بهتر شود، مسئله ما در حکمرانی خیلی بزرگتر از این است. به عنوان مثال مسئله ما با کرباسچی یا روحانی فقط شفافیت مالی نیست، مسئله ما، مسئله فکری است ما با فکر غرب گرای آن ها مشکل داریم.

این فعال سابق دانشجویی تاکید کرد: در انتخابات نیز همین گونه است، باید افکار و نگاه کلان کننده را مد نظر قرار دهیم و فقط ایده های حکمرانی او مد نظر نباشد، کسانی که در طول دوره دانشجویی خود در جریان درون زا و در کف این جریان فعالیت نکرده اند واقعا نمی شود آن ها را جزو جریان دانشجویی دانست. اما حالا آمده اند جریان جوان گرایی را راه انداخته اند و می خواهند درانتخابات با جوان گرایی بازی کنند، اما از نظر بنده جوانانی که در دوره دانشجویی در هیچ تشکلی فعالیت نکرده اند در جریان جوان گرایی به حساب نمی آیند.

وی افزود: ما باید جهادی وارد میدان شویم و جوانان باید بتوانند افکار عمومی را با خود همراه کنند. باید جوانان انقلابی پای کار بیایند اگر قرار باشد جریان درون زا در انتخابات پیروز شوند باید در همین سه هفته جهادی عمل کنیم و با مردم رو در رو صحبت کنیم، در حال حاضر دعوا بر سر خوب و بهتر نیست بلکه بین بد و بدتر است ما باید خیلی قبل تر از انتخابات افراد اصلح را پیدا کنیم و آن ها را تشویق کنیم که کاندیدای کنندگی دوره بعدی انتخابات شوند، مهم این است که تک تک ما شرایط جنگی را احساس کنیم و سعی در حذف جریان غرب گرا داشته باشیم.

خضریان در پایان گفت: یکی از ملاک های انتخاب درست کننده، روش تبلیغاتی آن است، اگر دیدیم کننده ای تبلیغاتش از سطح معقول بیشتر است و خیلی غیرمنطقی خرج می کند متوجه خواهیم شد که می خواهد تمام هزینه انتخابات خود را از مجلس بدست آورد تا جبران هزینه هایش را بکند، اگر یک جریان صحیح و سالمی در مجلس شکل بگیرد در سال های بعدی نیز مردم متوجه خواهند شد که باید چه انتظاراتی از مجلس داشته باشند و از کجا باید الگوبرداری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 756

به "خضریان: عده ای می خواهند در انتخابات با جوان گرایی بازی کنند ، ایزدخواه: صندلی کنندگی را آنقدر داغ می کنیم که احساس امنیت نکنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خضریان: عده ای می خواهند در انتخابات با جوان گرایی بازی کنند ، ایزدخواه: صندلی کنندگی را آنقدر داغ می کنیم که احساس امنیت نکنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید