خبرنگاران 2 تُن مواد خام دامی غیر مجاز در کردستان کشف شد

به گزارش کی آنلاین، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: بازرسان این اداره کل در طرح نوروزی پیروز به کشف 2 تُن انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیر مجاز شدند.

خبرنگاران 2 تُن مواد خام دامی غیر مجاز در کردستان کشف شد

مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با با خبرنگار خبرنگاران گفت: نظارت های نوروزی این اداره کل از 20 اسفند 98 آغاز شد و در این مدت روزانه 26 گروه اقدام به گشت و بازرسی می نمایند که تا به امروز سه هزار مورد بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای بازرسی گروه های بازرسی تا به امروز 2 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده است، اضافه نمود: امروز نیز این بازرسی ها ادامه داشت که با کوشش بازرسان 564 کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و تاریخ گذشته کشف شد.

ورمقانی یادآور شد: مقرر شده کارشناسان در طرح تشدید نظارت نوروزی 700 گروه روز بازرسی و 70 گروه روز نظارتی در استان نظارت مستمر و منظم بر فعالیت کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه مواد پروتئینی داشته باشند.

وی اضافه نمود: از 20 اسفند 98 تا 15 فروردین 99 هر روز 60 نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب 26 اکیپ بازرسی وظیفه نظارت بر مراکز فراوری، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در استان را بر عهده دارند.

ورمقانی با بیان اینکه بعضی از این نیروها نیز به صورت آنکال است تا در صورت احتیاج در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به وسیله سامانه پیام گیر1512 این اداره کل اطلاع دهند.

هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های عظیم و زنجیره ای محسوب می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 899

به "خبرنگاران 2 تُن مواد خام دامی غیر مجاز در کردستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 تُن مواد خام دامی غیر مجاز در کردستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید