خبرنگاران یکم خرداد شروع استرداد مالیات بر ارزش افزوده سال 98

به گزارش کی آنلاین، تهران - خبرنگاران - کنفدراسیون صادرات ایران در اطلاعیه ای گفت: بنا بر پیگیری های به عمل آمده از سوی این کنفدراسیون از بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی، سازمان یادشده استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات سال 98 را از ابتدای خردا ماه شروع خواهد نمود.

خبرنگاران یکم خرداد شروع استرداد مالیات بر ارزش افزوده سال 98

به گزارش روز آدینه کنفدراسیون صادرات ایران، برپایه این اطلاعیه، پس از ابلاغ شرایط رفع تعهد ارزی صادرات در سال 98 از سوی بانک مرکزی، گزارش آخرین شرایط رفع تعهد ارزی صادرکنندگان تا سرانجام فصل سوم سال 98(30 آذرماه) از سوی این بانک به سازمان امور مالیاتی، ارسال شده است.

بر این اساس، عملیات استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان، از اول خرداد ماه 99 از سوی اداره های مالیاتی سراسر کشور شروع خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: آن دسته از صادر کنندگانی که حداقل 70 درصد (70%) از مجموع ارزش ارزی کالاهای صادراتی خود (به استثنای صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی) در سال 1398 را به روش های اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به چرخه مالی کشور بازگردانده باشند، صد در صد (100%) اعتبار مالیات بر ارزش افزوده قابل قبول سهم کالاهای صادراتی را مسترد خواهند کرد و نیز کل درآمد ناشی از صادرات آنها نیز با رعایت قوانین موضوعه، از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

همه صادرکنندگان فرصت دارند تا سرانجام تیر ماه سال جاری نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 1398 خود اقدام کنندو

در صورت رفع نشدن کامل تعهد ارزی تا مهلت یادشده، متناسب با میزان بازگشت ارز، مشمول معافیت مالیاتی و استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهند شد.

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اسفند ماه 98 در نامه ای به رییس جمهوری پیشنهاد داد تا با هدف تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و تداوم صادرات، بخشی از منابع بلوکه شده پرداختی صادرکنندگان از محل مالیات بر ارزش افزوده صادرات از سوی سازمان امور مالیاتی، آزاد گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1029

به "خبرنگاران یکم خرداد شروع استرداد مالیات بر ارزش افزوده سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یکم خرداد شروع استرداد مالیات بر ارزش افزوده سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید