خبرنگاران وزارت بازرگانی چین بر کیفیت صادرات اقلام پزشکی تاکید نمود

به گزارش کی آنلاین، پکن- خبرنگاران- وزارت بازرگانی چین در واکنش به انتقاد بعضی کشورهای اروپایی مبنی بر کیفیت پایین تولیدات پزشکی چین تاکید نمود از صادرات اقلام پزشکی از جمله ماسک و دستگاه های تنفسی در صورت بی کیفیت بودن آنها جلوگیری خواهد نمود.

خبرنگاران وزارت بازرگانی چین بر کیفیت صادرات اقلام پزشکی تاکید نمود

به گزارش خبرنگاران دولت چین برای چندمین بار در روزهای گذشته اعلام نموده است که شرکت های فراوری نماینده و صادر نمایندگان محصولات پزشکی باید کیفیت را در اولویت کار خود قرار دهند وزارت بازرگانی چین در تارنمای خود گزارش نموده است پس از پاره ای انتقادها در خصوص کیفیت اقلام صادراتی پزشکی، دولت سختگیری ها بر روی شرکت های صادر نماینده این فراورده ها را افزایش داده است.

چین همچنین کنترل بر روی صادرات کالاها و اقلام پزشکی نظیر دستگاه های تنفسی، ماسک، البسه محافظتی و عینک های پزشکی و غیره را تشدید نموده است.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه خود آورده است هرچقدر اقلام کیفی تر باشد به کشورهای دیگر برای مهار همه گیری کرونا مساعدت می نماید و این کاری است که باید در اولویت قرار گیرد.

این وزارتخانه می افزاید محصولات پزشکی از کیت های تشخیص کرونا گرفته تا ماسک های پزشکی، باید با امنیت و کیفیت فراوری گردد و ضروری است مدیریت جدی بر صادرات صورت گیرد.

دولت همچنین از صادرنمایندگان این اقلام خواسته است وقتی می خواهند محصول فراوریی را به کشورهای دیگر صادر نمایند اسناد مربوط به کیفیت و امنیت کالا را هم ارایه نمایند.

این سختگیری ها برای صادرنمایندگان اقلام پزشکی در شرایطی است که بعضی از کشورهای غربی از جمله هلند و اسپانیا در روزهای گذشته از صدور کالاهای پزشکی غیرکیفی چین گلایه نموده اند در یکی از این موارد هلند از یک میلیون و 300 هزار ماسک چینی نزدیک به 600 هزار ماسک را به دلیل استاندارد نبودن آنها به چین عودت داده و اسپانیا هم در این زمینه با مقام های پکن رایزنی هایی داشته است.

ارزش صادرات اقلام پزشکی چین در دو ماه گذشته به افزون بر 2 میلیارد دلار رسیده است و صادرات این اقلام همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 939

به "خبرنگاران وزارت بازرگانی چین بر کیفیت صادرات اقلام پزشکی تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت بازرگانی چین بر کیفیت صادرات اقلام پزشکی تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید