خبرنگاران نگاه کلان منابع طبیعی قزوین بر توسعه استان متمرکز است

به گزارش کی آنلاین، قزوین - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار قزوین گفت: نگاه کلان منابع طبیعی قزوین بر توسعه استان تمرکز یافته و اقدامات و کارهای مطلوبی در این حوزه صورت گرفته است.

خبرنگاران نگاه کلان منابع طبیعی قزوین بر توسعه استان متمرکز است

به گزارش خبرنگاران، عیسی قبادی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین، افزود:هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی برای احداث گلخانه نودهک در تاکستان اختصاص یافت که کار قابل تحسینی بود و نسل های آینده باید از منابع طبیعی استان در این زمینه تشکر نمایند.

وی گفت: اختصاص این اراضی در کنار کشت گلخانه ای که جزو برنامه های اصلی مدیریت ارشد استان است پایه توسعه کشاورزی استان در آینده خواهد شد و این اقدام منابع طبیعی استان در خدمت به استان قابل تحسین است.

قبادی افزود: همچنین منابع طبیعی استان، هزار هکتار از اراضی دشت الله آباد را برای ساخت شهرک انرژی اختصاص داد که بستر لازم را با توجه به ویژگی های طبیعی و زیرساخت های فراهم شده برای سرمایه گذاری دارد.

وی با تاکید بر وظیفه همه انسان ها برای حفاظت از منابع طبیعی، افزود: بشر در طول تاریخ در بستر منابع طبیعی زندگی نموده و غذا و احتیاج انسان از منابع طبیعی تامین شده است و هم اینک باید برای حفاظت و پاسداشت آن تمام کوشش خود را به کار بگیرد.

قبادی گفت: در این راستا وظیفه اصلی سازمان منابع طبیعی، حفاظت و حراست از این گنجینه ارزشمند و نگهداشت آن برای نسل های آینده بشر است چون امروز با مسائل زیادی در بحث نگهداشت خاک، آب، چرای دام، پوشش گیاهی، اقلیم و آب و هوا روبرو هستیم.

این مسوول گفت: منابع طبیعی در نقطه مهم و حساس توسعه کشور واقع شده است و این دستگاه می تواند ضمن حفاظت از منابع طبیعی برای توسعه کشور هم برنامه داشته باشد.

معاون استاندار قزوین گفت: البته نباید در منابع طبیعی به بهانه توسعه و تحولات مالی اغتشاش ایجاد کنیم بلکه این سازمان باید با افق بلند و انجام مطالعه، طرح های توسعه را آنالیز کند و اراضی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

وی گفت: همچنین باید مردم را ساختارمند و در قالب تشکل در کنار منابع طبیعی داشته باشیم چون بدون حضور مردم در صیانت از منابع طبیعی پیروز نخواهیم بود.

در سرانجام این مراسم از زحمات علی اکبر اسدالهی در سمت مدیر کل منابع طبیعی استان قدردانی شد و محسن قاسم زاده به عنوان سرپرست این اداره کل معارفه شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1379

به "خبرنگاران نگاه کلان منابع طبیعی قزوین بر توسعه استان متمرکز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگاه کلان منابع طبیعی قزوین بر توسعه استان متمرکز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید