خبرنگاران مبارزه با ملخ های صحرایی در بشاگرد انجام شد

به گزارش کی آنلاین، بندرعباس-خبرنگاران- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مبارزه با ملخ های صحرایی در یک روز گذشته به مساحت 4 هکتار از زمین های کشاورزی گوهران بشاگرد انجام شد.

خبرنگاران مبارزه با ملخ های صحرایی در بشاگرد انجام شد

علی اشرف منصوری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: به محض اطلاع از ورود ملخ های صحرایی در منطقه گوهران بشاگرد نسبت به مبارزه با این آفت کشاورزی اقدامات لازم صورت گرفت.

وی گفت: امروز اولین دسته جات پروازی ملخ صحرایی برای زمستان گذرانی از سمت کشورهای هند و پاکستان به منطقه بشاگرد در هرمزگان ریزش کردند.

نخستین دسته ملخ های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه درغرب هرمزگان گزارش و علت مهاجرت آنها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج فارس و دریای عمان وارد خاک ایران شده بودند.

اسفند ماه سال 97، نیز شاهد هجوم دومین دسته از این ملخ ها در شرق هرمزگان (بخش سندرک از توابع میناب) بودیم که با عبور از کشورعمان و همچنین آبهای دریای عمان به جنگل ها و مراتع سواحل مکران حمله کردند.

در حال حاضر وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 156هزار هکتار با تولید سالانه 2میلیون و 900 هزارتن محصول باغی، زراعی، دام و طیور و آبزی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1282

به "خبرنگاران مبارزه با ملخ های صحرایی در بشاگرد انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه با ملخ های صحرایی در بشاگرد انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید