خبرنگاران فرانسه خواستار رویکرد واقع گرایانه آمریکا نسبت به حزب الله لبنان شد

به گزارش کی آنلاین، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام فرانسوی نوشت: آمریکا در زمان ریاست جمهوری جو بایدن برای حل بن بست سیاسی لبنان باید یک رویکرد واقع گرایانه تر نسبت به جنبش حزب الله داشته باشد.

خبرنگاران فرانسه خواستار رویکرد واقع گرایانه آمریکا نسبت به حزب الله لبنان شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این مقام فرانسوی با اشاره به اینکه اولویت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تشکیل یک دولت با دوام در لبنان است، گفت: موقعیت اضطراری در لبنان وجود دارد و فکر می کنیم اولویت هایی وجود دارد که ما (فرانسه و ایالات متحده) می توانیم با یکدیگر دنبال کنیم.

وی بدون اشاره به اینکه فرانسه چه چیزی از واشنگتن مطالبه می نماید، افزود: انتظار تغییر در رویکرد آمریکا نسبت به حزب الله نداریم بلکه انتظار واقع گرایی بیشتری از آمریکا نسبت به آنچه امکان پذیر است، می رود.

رئیس جمهوری فرانسه در مهر ماه تحریم های آمریکا علیه سران شیعه لبنانی را باعث ایجاد تشنج اوضاع در لبنان دانست.

کلاف سردرگم مسائل سیاسی و اختلافات احزاب لبنانی مدت هاست که پیچیده شده و تا به امروز با وجود رایزنی های داخلی نتیجه ای برای تشکیل دولت جدید حاصل نشده است همین امر سبب شده همه نگاه ها معطوف به مکرون گردد تا شاید وی با ابتکار عمل راهکاری برای حل این بحران ارائه دهد.

این در حالی است که کوشش های قبلی مکرون پس از انفجار بیروت برای متقاعد کردن نیروهای سیاسی لبنان به تشکیل دولتی که قادر به انجام اصلاحات سیاسی و مالی باشد، نتیجه بخش نبوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1424

به "خبرنگاران فرانسه خواستار رویکرد واقع گرایانه آمریکا نسبت به حزب الله لبنان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه خواستار رویکرد واقع گرایانه آمریکا نسبت به حزب الله لبنان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید