حواشی شورای صنفی نمایش ادامه دارد؛ نامه اعتراضی خانه سینما به انتظامی، تقابل را جایگزین تعامل نکنیم

به گزارش کی آنلاین، خانه سینما طی نامه ای اعتراضی خطاب به حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی ضمن انتقاد از انتخابات اخیر شورای صنفی نمایش، نسبت به شروع دور تازه کشمکش ها در حوزه سینما هشدار داد.

حواشی شورای صنفی نمایش ادامه دارد؛ نامه اعتراضی خانه سینما به انتظامی، تقابل را جایگزین تعامل نکنیم

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، از روابط عمومی خانه سینما، جامعه اصناف سینمایی طی نامه ای به حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی نسبت به شورای صنفی واکنش نشان داد.

در متن این بیانیه آمده است:

به نام خدا

جناب آقای دکتر انتظامی

ریاست محترم سازمان سینمایی

با سلام

در شرایطی که همه توان سینمای ایران می بایست در راستا عبور از بحران اجتماعی - مالی ناشی از دوران کرونا تجمیع گردد، وقایع اتفاق افتاده پیرامون دوره جدید شورای صنفی نمایش به انباشت افزون تر معضلات منجر می گردد.

مجموعه پیامد ها در دوران تغییرات پی در پی، فن آوری های نوین، کیفیت بازار، سیستم های آموزشی، فرصت های در اختیار همگان، تغییر کارکرد ابزار، سرمایه و محل عرضه، همه ما را وادار می نماید، در معنای فعالیتی خود تجدید نظر کنیم. در چنین شرایطی کدام عقل سلیمی تشدید تقابل با نهاد صنفی را جایگزین تعامل سازنده برای فردای بهتر سینمای جمهوری اسلامی ایران نموده است؟

مشی صواب آن است دولت و سازمان سینمایی اگر توان برطرف کل مضایق را ندارند، زخمی بر این پیکره گرفتار وارد نسازند.

روشن است که شورای صنفی نمایش در امسال و پس از بازگشایی احتیاجمند حداکثر عقلانیت، تدبیر و تمشیت امور است و این میسر نمی گردد مگر آنکه هم از جهت ساز و کار اجرایی، این شورا واقعا منتخب اصناف و اصناف نیز مقید به معرفی نمایندگانی باشند که برای معضلات پساکرونا طرح و برنامه داشته باشند.

شیوه غیرمرسوم و حتی غیرطبیعی معرفی شورای صنفی جدید به هیچ وجه مورد تائید خانه سینما، تهیه کنندگان و کارگردانان نیست؛ لذا از جنابعالی تقاضا داریم عاجلا این فرایند متوقف گردد و نمایندگان مرسوم و ذی مدخل با نظارت عالیه خانه سینما معرفی شوند.

در غیر این صورت هشدار جدی، روشن و صریح خانه سینما این است که بیم آن می رود در شرایطی که حداکثر آرامش در این روز ها و ماه های آینده احتیاج مبرم جامعه سینمایی است دور جدیدی از کشمکش های بی حاصل آغاز گردد که متضرر اصلی آن سینمای کشور است.

بدیهی است خانه سینما بنابر وظیفه ذاتی و قانونی خود ملزم به صیانت از اصناف ذی نفع (انجمن سینماداران، انجمن صنفی پخش کنندگان، شورای عالی تهیه کنندگان و انجمن صنفی کارگردانان) خواهد بود و از هر اقدامی در تثبیت آرامش و دفاع از اصناف عضو خود دریغ نخواهد کرد.

رونوشت:

1- شورای عالی تهیه کنندگان

2- انجمن صنفی کارگردانان

3- انجمن سینماداران

4- انجمن صنفی پخش کنندگان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 977

به "حواشی شورای صنفی نمایش ادامه دارد؛ نامه اعتراضی خانه سینما به انتظامی، تقابل را جایگزین تعامل نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حواشی شورای صنفی نمایش ادامه دارد؛ نامه اعتراضی خانه سینما به انتظامی، تقابل را جایگزین تعامل نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید