فراوری و صادرات 400 محصول در حوزه سلول بنیادی

به گزارش کی آنلاین، دکتر امیرعلی حمیدیه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به تعداد محصولات در حوزه سلول بنیادی اظهار کرد: تا کنون شرکت ها 400 محصول در حوزه سلول های بنیادی فراوری نموده اند که حتی به محصولات آزمایشگاهی هم مربوط می گردد.

فراوری و صادرات 400 محصول در حوزه سلول بنیادی

وی اضافه نمود: همچنین 3 محصول سلولی که به تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو رسیده که اکنون در بازار هستند.

حمیدیه با تاکید بر اینکه کشورهای دیگر هم سالانه یک تا دو محصول سلولی فراوری می نمایند گفت: فراوری محصول در این زمینه به علت انجام آزمایش های بالینی زمان بر است اما با این اوصاف نزدیک به 13 پرونده باز است که به فراوری محصول سلولی منجر خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول بنیادی خاطر نشان کرد: با این اوصاف قرار است سال جاری 2 محصول سلولی دیگر به آن 3 محصول اضافه گردد و به بازار برسند.

وی با اشاره به محصولات سلولی کشورهای دیگر گفت: در حال حاضر امریکا 16 محصول و ژاپن 4 محصول در حوزه سلولی فراوری نموده که دارای تاییدیه هستند.

حمیدیه مطرح نمود: علم سلول های بنیادی تا سه سال گذشته در حد پژوهش و مقاله بوده ولی اکنون با فراوری محصولات در شرکت های دانش بنیان به گونه ای پیش می رود که به سمت اشتغال زایی می رود.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 80 شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت در زمینه سلول بنیادی هستند ولی بیش از100 شرکت در حال فعالیت هستند.

حمیدیه در پاسخ به اینکه آیا شرایط اقتصادی کنونی و نوسانات دلار روی فعالیت شرکت های دانش بنیان تاثیر می گذارد، بیان داشت: تاثیر دلار روی شرکت ها هم تاثیر مثبت دارد و هم تاثیر منفی؛ اما این موضوع می تواند زمینه ای برای صادرات محصولات باشد.

به گفته وی، اکنون می توان چنین برداشت کرد که شرایط اقتصادی کنونی زمینه صادرات محصولات حوزه سلول بنیادی باشد و شرکت ها به این موضوع ترغیب شوند.

وی اضافه نمود: اکنون برخی شرکت ها به مرحله صادرات رسیده اند و سرعتی که تبدیل ایده به ثروت بوده بیشتر گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 45

به "فراوری و صادرات 400 محصول در حوزه سلول بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و صادرات 400 محصول در حوزه سلول بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید