تقاضای جهانی نفت تا سال 2022 به سطح پیش از کرونا باز نخواهد گشت

به گزارش کی آنلاین، معاون مؤسسه IHS مارکت اعلام نمود که تا سال 2022 طول خواهد کشید که شاهد بازگشت سطح تقاضای نفت در بازار جهانی به دوران پیش از کرونا باشیم.

تقاضای جهانی نفت تا سال 2022 به سطح پیش از کرونا باز نخواهد گشت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، دنیل یرگین، معاون مؤسسه IHS مارکت طی مصاحبه ای گفت: تقاضای دنیای نفت تا اواخر سال 2021 یا اوایل سال 2022 به دوران پیش از کرونا باز نخواهد گشت.

به گزارش راشاتودی، پیش بینی وی البته با پیش بینی آژانس بین المللی انرژی و اوپک هم همخوانی دارد، چرا که این دو سازمان اعلام نموده اند سال آینده تقاضای نفت به سطح پیش از کرونا خواهد رسید.

آژانس بین المللی انرژی اوایل ماه جاری در گزارش ماهانه خود درباره بازار نفت دنیای بیان کرد که 80 درصد 3.1 میلیون بشکه روزانه پایین بودن تقاضای نفت در بازار دنیای برای سال آینده نسبت به دوران پیش از کرونا مربوط به پایین ماندن تقاضای سوخت هواپیما در دنیا خواهد بود.

اوپک که پیش بینی خود نسبت به بازار دنیای نفت را در گزارش ماهانه خود در دسامبر تغییر داد و بیان کرد که برای سال 2021 تقاضای دنیای نفت 95.89 میلیون بشکه در روز باشد که نسبت به پیش بینی این سازمان در ماه نوامبر 410 هزار بشکه روزانه پایین تر است.

یرگین تأکید کرد که به نظر وی در حدود سال 2030 شاهد به حداکثر رسیدن تقاضای نفت در بازار دنیای خواهیم بود.

وی می گوید که بعید است، صنعت نفت شیل آمریکا هم بتواند در آینده نزدیک رشد زیادی را تجربه کند.

معاون مؤسسه IHS مارکت هم معتقد است تا اواخر سال 2021 فراوری نفت شیل آمریکا روی رقم 11 میلیون بشکه روزانه ثابت خواهد ماند و سپس رشد خواهد نمود، اما سرعت رشد آن متوسط خواهد بود.

یرگین معتقد است دیگر زمان آنکه شاهد افزایش 1.5 تا 2 میلیون بشکه ای روزانه فراوری نفت شیل آمریکا در یک بازه زمانی کوتاه باشیم به خاتمه رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1416

به "تقاضای جهانی نفت تا سال 2022 به سطح پیش از کرونا باز نخواهد گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای جهانی نفت تا سال 2022 به سطح پیش از کرونا باز نخواهد گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید