تأکید روسیه و هند بر توسعه مشارکت راهبردی دو کشور

به گزارش کی آنلاین، معاون وزیر خارجه هند در ملاقات با سرگئی لاوروف و معاون وزیر امور خارجه روسیه در مسکو، درباره توسعه مشارکت راهبردی و هماهنگی مواضع بین المللی بین دو کشور بحث و گفتگو کردند.

تأکید روسیه و هند بر توسعه مشارکت راهبردی دو کشور

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و هارش وردخان معاون وزیر امور خارجه هند که به مسکو سفر نموده، مسئله تقویت مشارکت راهبردی بین دو کشور را مورد بحث و آنالیز قرار داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طرفین در این ملاقات همچنین مواضع روسیه و هند در مورد مسائل مهم بین المللی و منطقه ای، از جمله ترکیب های چند جانبه با حضور دو کشور، مانند گروه بریکس را هماهنگ کردند.

طبق اطلاعات وزارت خارجه، این دیپلمات بلندپایه هندی همچنین با ایگور مارگولی یف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز ملاقات و تبادل نظر کرد. طرفین به آنالیز طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، از جمله جدول زمانی تماس های سیاسی بین مقامات روسی و هندی پرداختند و بر تمایل مسکو و دهلی برای گسترش مبادلات بازرگانی و تجاری بین دو کشور تأکید کردند.

دیپلمات های روسیه و هند همچنین مسائل مورد علاقه دو کشور در چارچوب سازمان های بین المللی، از جمله سازمان ملل متحد، گروه 20، بریکس، سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه مالی اورآسیا را آنالیز و سیاست های خارجی را هماهنگ کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1457

به "تأکید روسیه و هند بر توسعه مشارکت راهبردی دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید روسیه و هند بر توسعه مشارکت راهبردی دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید