بایدن: ترامپ ارائه گزارش به کنگره را متوقف کرد تا یاری انتخاباتی روسیه را مخفی کند

به گزارش کی آنلاین، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز شنبه گفت که دیگر هیچ گزارشی برای اعضای کنگره و کمیته های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان درخصوص مسائل امنیتی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر وجود نخواهد داشت.

بایدن: ترامپ ارائه گزارش به کنگره را متوقف کرد تا یاری انتخاباتی روسیه را مخفی کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا معتقد است، رقیب انتخاباتی اش از حزب جمهوری خواه ارائه گزارشات درباره مسائل امنیتی انتخابات را به کنگره متوقف کرد تا اطلاعات مربوط به کوشش های ادعا شده روسیه برای یاری به وی در انتخابات نوامبر را مخفی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز شنبه خاطرنشان کرد که دیگر هیچ گزارشی برای اعضای کنگره و کمیته های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان درخصوص مسائل امنیتی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر وجود نخواهد داشت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات 2020 این تصمیم جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی را با گفتن اینکه یک نفر احتمالا آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، اطلاعات محرمانه را درز نموده، توجیه کرد.

جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در بیانیه ای گفت: تنها یک نتیجه گیری وجود دارد؛ دونالد ترامپ امیدوار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یکبار دیگر نامزدی اش را تقویت کند و بر ناکامی های وحشتناکش که منجر شد کشورمان درگیر بحران های متعددی گردد که در حال حاضر با آنها روبرو هستیم، سرپوش بگذارد. ترامپ نمی خواهد مردم آمریکا از اقداماتی که ولادیمیر پوتین در راستای یاری به پیروزی مجدد او در انتخابات انجام می دهد و اینکه چرا پوتین مشتاق مداخله در انتخابات است آگاه شوند چرا که سیاست خارجه ترامپ هدیه ای به کرملین بوده است.

وی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری قریب الوقوع آمریکا در معرض تهدید و خطر است چرا که نه تنها روسیه بلکه چین نیز برای مداخله در این انتخابات از سوی ترامپ دعوت شده است.

بایدن توضیح داد: ترامپ به وسیله مدیر اطلاعات ملی که به خاطر وفاداری و نه براساس تجربه انتخاب نموده، کوشش می نماید تا کنگره را از بدست آوردن اطلاعات بسیار مهمی که برای انجام وظایفش به آنها احتیاج دارد، محروم کند.

اوایل اوت امسال میلادی ویلیام اوانینا، رئیس مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی آمریکا گفت، براساس ارزیابی های جامعه اطلاعاتی آمریکا، چین می خواهد ترامپ در انتخابات 2020 شکست بخورد در حالی که روسیه در کوشش است تا بایدن را بدنام کند.

روسیه بارها اتهامات مداخله در سیستم سیاسی آمریکا را رد نموده و تاکید دارد که چنین اقداماتی مغایر با اصول سیاست خارجه مسکو است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1187

به "بایدن: ترامپ ارائه گزارش به کنگره را متوقف کرد تا یاری انتخاباتی روسیه را مخفی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: ترامپ ارائه گزارش به کنگره را متوقف کرد تا یاری انتخاباتی روسیه را مخفی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید