اگر 10 میلیارد تومان اعتبار باشد، پرونده موزه منطقه ای کرمانشاه بسته می گردد

به گزارش کی آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: برای بستن پرونده موزه منطقه ای کرمانشاه به 10 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

اگر 10 میلیارد تومان اعتبار باشد، پرونده موزه منطقه ای کرمانشاه بسته می گردد

امید قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه اظهار کرد: حدود 50 سال پیش کلنگ احداث موزه منطقه ای کرمانشاه به زمین زده شد، اما به دلیل نبود اعتبار تاکنون به اتمام نرسیده است. از سوی دیگر از چند مدت پیش از سوی کارشناسان این گمانه بوجود آمد که آیا این ساختمان استحکام لازم برای نگهداری 12 هزار شی تاریخی گرانبهای استان را دارد، یا نه.

وی اضافه نمود: در این راستا از گروهی از کارشناسان خواستیم تا به آنالیز وضعیت استحکام این ساختمان بپردازند که طی فرآیند چندماهه یک مرحله کارشناسی روی آن انجام گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه توضیح داد: پس از اعلام نظر کارشناسان تصمیم اولیه برآن شد تا این پروژه را ادامه دهیم که البته این تصمیم منوط به موافقت وزارت میراث فرهنگی و اختصاص 10 میلیارد تومان از منابع استانی به پروژه است.

وی تاکید نمود: اگر 10 میلیارد تومان اعتبار به ادامه این پروژه و مقاوم سازی بخش هایی از آن اختصاص دهد، پرونده پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه پس از نیم قرن بسته خواهد شد.

قادری اعلام کرد: در نظر داریم یک مخزن امن در کنار موزه منطقه ای ایجاد کنیم تا در حوادث بحرانی و غیرمترقبه همانند سیل، زلزله و ... اشیاء تاریخی داخل موزه را بسرعت به این مخزن انتقال دهیم و از آنها حفاظت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 464

به "اگر 10 میلیارد تومان اعتبار باشد، پرونده موزه منطقه ای کرمانشاه بسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر 10 میلیارد تومان اعتبار باشد، پرونده موزه منطقه ای کرمانشاه بسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید