اگر چک مفقود گردد چه اقداماتی باید انجام داد؟

به گزارش کی آنلاین، درصورتی که چکی گم گردد برای جلوگیری از اقدامات غیر قانونی باید راهکارهای قانونی را طی گردد.

اگر چک مفقود گردد چه اقداماتی باید انجام داد؟

به گزارش خبرنگار ، چک یکی از مهمترین اسناد تجاری است که باید مراقب بود تا به طور ناگهانی بر اثر غفلت و سهل انگاری گم نگردد، زیرا در صورت وقوع چنین امری ممکن است کلاهبرداری توسط آن صورت گیرد.

چک یا بطور ناگهانی گم می گردد یا ممکن است از سوی دیگری سرقت گردد؛ در صورتی که چک گم گردد باید مراحل قانونی را برای جلوگیری از مفقود شدن آن طی کرد.

پس از مفقوی چک باید به بانک صادر کننده چک مراجعه کرد و کاربرگ مخصوص بانک را پر کرد و از بانک خواست از پرداخت وجه چک به دیگری خودداری کند پس از انجام این کار بانک با احراز هویت شخص چک را به مدت یک هفته مسدود می نماید.

پس از مسدود شدن چک، فرد موظف است به دادسرای محل استقرار افتتاح کننده حساب مراجعه کند و شکایتش را به دادسرا تقدیم و دادسرا گواهی صادر کند.

پس از انجام این دو مرحله فردی که چک او مفقود شده باید مجددا به بانک مراجعه کند و گواهی ای را که از دادسرا گرفته تحویل بانک دهد، اگر این کار در مدت یک هفته انجام نگردد و شخصی چک را به بانک ببرد درصورتی که پول در حساب باشد چک برای او نقد می گردد.

به همین دلیل مراجعه به بانک برای اعلام مفقودی چک و دریافت گواهی از دادسرا امری لازم است که برای جلوگیری از نقد شدن چک گم شده حتما باید رعایت گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 915

به "اگر چک مفقود گردد چه اقداماتی باید انجام داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر چک مفقود گردد چه اقداماتی باید انجام داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید