امضای تفاهم نامه میان مرکز داوری اتاق ایران با کمیسیون داوری گوانجو چین

به گزارش کی آنلاین، مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و کمیسیون داوری گوانجو چین تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه میان مرکز داوری اتاق ایران با کمیسیون داوری گوانجو چین

با تور گوانجو لحظه آخری یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

کمیسیون داوری گوانجو چین تصمیم گرفت تا برای تقویت همکاری های مشترک، تفاهم نامه ای را با مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران امضا کند.

از مهم ترین اهداف این تفاهم نامه ترویج داوری تجاری بین المللی و توسعه فعالیت های هر دو موسسه در حوزه داوری تجاری بین المللی، تبادل اطلاعات در حوزه حقوق داوری، معرفی داور متخصص و کارشناس، همکاری در فعالیت های داوری و میانجیگری، تقویت داوری های آنلاین و همچنین برگزاری گردهمایی ها و دوره های آموزشی مشترک است.

این تفاهم نامه نقطه عطف مهمی در فعالیت های برون مرزی و بین المللی مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران است و نقش مهمی در توسعه داوری تخصصی در ایران و عرصه بین المللی دارد.

طرح یک کمربند، یک راه موسوم به راه ابریشم جدید، از سوی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به عنوان یک راهبرد توسعه ای مبتنی بر ارتباطات و خطوط ترانزیتی مطرح شد. قرار است در این طرح به وسیله ایجاد یک شبکهٔ ترانزیتی بین المللی به مرکزیت کشور چین، کالاهای خود را به صورت زمینی به وسیله بعضی کشورهای آسیای جنوبی، به آسیای مرکزی و قفقاز و از آنجا به اروپا برساند. این امکان همچنین از راه دریایی اقیانوس آرام، دریای سرخ و دریای مدیترانه برای این کشور فراهم می گردد.

ایران هم به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای راستا جاده ابریشم جدید، می تواند نقش مهمی در اجرایی شدن آن ایفا نماید. کشور ایران عنصر مرکزی در کمربند مالی جاده ابریشم است و موقعیت استراتژیک جغرافیایی آن، در این طرح صندلی حیاتی دارد و ایران می تواند محل عبور دو جاده دریایی و زمینی ابریشم باشد.

اجرای پیروز این طرح محتاج زیرساخت های مناسب و موردقبول درزمینهٔ حل وفصل اختلافات ناشی از فعالیت تجاری بزرگ و هنگفت که با اجرای این طرح عملیانی می گردد، است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1118

به "امضای تفاهم نامه میان مرکز داوری اتاق ایران با کمیسیون داوری گوانجو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه میان مرکز داوری اتاق ایران با کمیسیون داوری گوانجو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید