اسکوچیچ: متفاوت بازی می کنیم، نه مثل تیم ویلموتس نه تیم کی روش، منتقدان می خواهند جایم را بگیرند!

به گزارش کی آنلاین، قطعا هیچ لیست سیاهی نداریم و بهترین های فوتبال ایران به اردو دعوت خواهند شد.

اسکوچیچ: متفاوت بازی می کنیم، نه مثل تیم ویلموتس نه تیم کی روش، منتقدان می خواهند جایم را بگیرند!

سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران گفت: کسانی که انتقاد می نمایند دنبال دریافت جای من یا آوردن یک مربی دیگر به جای من هستند که این هم برای من عادی و طبیعی است. به این مسائل توجهی ندارم.

به گزارش فرهیختگان، دراگان اسکوچیچ کروات قبل از اینکه به طور رسمی کارش را در تیم ملی فوتبال ایران آغاز کند، تمامی فعالیت های ورزشی به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شد تا هنوز نیامده خانه نشین شود؛ خانه نشینی ای که به دنبالش شایعات زیادی به راه افتاد و اعلام شد فدراسیون به دنبال کنار گذاشتن او و استفاده از مربیان دیگری مثل استراماچونی است که البته مدیران مختلف فدراسیون هربار این شایعات را تکذیب کردند.

البته درباره سرمربی سابق استقلال باید گفت شایعات به موازات ایران در رسانه های ایتالیایی هم منتشر شد اما پفراینده جایگزینی استراماچونی به جای اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران خیلی زود با نه استرا بسته شد.

وکیل سرمربی سابق اینترمیلان و استقلال پیشنهاد ایران را تایید کرد، اما از رد آن توسط موکلش اطلاع داد. قطعا استراماچونی با درنظر دریافت همه مسائلی که در باشگاه استقلال برای دریافت دستمزدش و تبعات تحریم بانکی ایران با آن روبرو شده بود، پیشنهاد مربیگری ایران را رد نموده است، اما بعضی پاسخ منفی استرا به فدراسیون فوتبال ایران را جبران یک کار جوانمردانه عنوان می نمایند. آ

ن زمانی که استراماچونی استقلال و ایران را ترک کرد، بعضی منابع خبری از مذاکره باشگاه استقلال با اسکوچیچ که آن موقع سرمربی تیم نفت آبادان بود اطلاع دادند، اما مربی کروات این پیشنهاد وسوسه انگیز را قبول نکرد و با انتشار پستی که حاوی عکسی از خودش و استراماچونی بود، نوشت: امیدوارم استراماچونی خیلی زود به استقلال برشود. در واقع او فرصت طلبی نکرد تا مانع بسته شدن راه های بازگشت همکارش به ایران شود که البته دیگران این موانع را ایجاد کردند و استراماچونی دیگر برنگشت.

حالا که استراماچونی پاسخ منفی به پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران داده، بعضی با یادآوری اتفاقات آن موقع و جدایی مرد ایتالیایی، این تصمیم را نوعی جبران خوبی دراگان اسکوچیچ ازسوی استرا تفسیر و تعبیر می نمایند.

قراردادی که الحاقیه دارد

ازسوی دیگر این روزها بحث دستمزد اسکو هم داغ است و هنوز معین نیست او ارزی و به دلار دستمزد می گیرد یا ریال. هرچند خودش در گذشته در گفت وگویی اعلام نموده بود این مساله بین او و فدراسیون فوتبال ایران خصوصی و محرمانه است و نمی خواهد درباره آن صحبت کند. البته اسکوچیچ تا به امروز درباره ریالی بودن قراردادش با فدراسیون فوتبال سکوت نموده و آن را مساله ای شخصی دانسته اما شواهد حاکی از این است که او حقوقش را به صورت یورویی دریافت خواهد نمود.

گویا عدم اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال برای سرمربی کروات تیم ملی تبدیل به دردسر بزرگی شده و سکوت طرفین نیز این موضوع را در هاله ای از ابهام قرار داده است. قراردادی که قرار بود الگوی سایر تیم ها باشد حالا به یک قرارداد مبهم تبدیل شده است.

در این بین نکته قابل توجه این است که در اواخر بهمن به مسئولان بخش های مختلف این فدراسیون ازجمله خزانه داری، بین الملل، سازمان تیم های ملی و همین طور کمیته مشخص شرایط بر اضافه شدن الحاقیه ای به قرارداد اسکوچیچ دستور داده شده است که براساس آن، فیفا حقوق اسکوچیچ را پرداخت خواهد نمود. طبق این نامه، معادل یورویی حقوق او درصورت امکان به وسیله فیفا به حساب ارزی اسکوچیچ در کرواسی واریز خواهد شد.

درواقع درصورتی که فدراسیون فوتبال پولی در فیفا داشته باشد، می تواند دستمزد سرمربی تیم ملی را با توجه به مسائل بانکی مبنی بر نقل وانتقال پول با حساب های خارج از کشور حل نماید.

ابراهیم شکوری، سرپرست سابق دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز به این مساله واکنش نشان داد و در گفت وگو با برنامه رادیویی ورزش ایران بیان کرد با توجه به اینکه قرارداد در زمان سرپرستی او منعقد شده است باید تاکید کنم قرارداد به ریال بسته شده و تنها به دنبال اضافه کردن یک متمم به قرارداد اسکوچیچ بوده تا مبلغ را به نرخ روز تبدیل و اگر خودش تمایل داشت، به وسیله فیفا قراردادش را ارزی پرداخت نمایند.

قرارداد ریالی، پرداخت به یورو

برای پیگیری این ماجرا با یکی از نزدیکان اسکوچیچ نیز صحبت کردیم که وی درخصوص نوع دستمزد این مربی به خبرنگار ما گفت: قرارداد دراگان ریالی است و این هم چیز جدیدی نیست، البته طبیعی است که موقع پرداخت به نرخ روز تبدیل به دلار یا یورو شده و به وی پرداخت شود.

شایعات و انتقادها طبیعی است، می خواهند جایم را بگیرند

اتفاقاتی که در سطور بالا ذکر کردیم باعث شد سراغ سرمربی کروات تیم ملی که مدتی است سکوت پیشه نموده برویم و نظرش را درباره این مسائل بدانیم.

در این مدت انتقادهای زیادی به فدراسیون فوتبال درخصوص انتخاب شما مطرح و شایعات زیادی هم دررابطه با شما و نیمکت تیم ملی فوتبال ایران منتشر شد. نام هایی مثل استراماچونی برای جانشینی شما مطرح شد که البته خودش این موضوع را تکذیب کرد. این شایعات شما را ناراحت و از هدف تان دور نمی کند؟

الان زمان کروناست و شیوع این بیماری همه فعالیت ها را تعطیل نموده است. ازسوی دیگر هیچ مسابقه ای برگزار نمی شود و وقتی چنین شرایطی باشد طبیعتا خبری هم نخواهد بود، برای همین خیلی ها دنبال ساختن خبر هستند که بخش زیادی از این اخبار شایعه هستند و بخش دیگر هم انتقادها و این برای من امری طبیعی به شمار می رود.

چقدر امیدوارید که در سرانجام کار در تیم ملی فوتبال ایران درمقابل منتقدان روسفید باشید و با لبخند و احساس یک قهرمان کار شما در تیم ملی تمام شود؟

ابتدا باید عنوان کنم کسانی که انتقاد می نمایند دنبال دریافت جای من یا آوردن یک مربی دیگر به جای من هستند که این هم برای من عادی و طبیعی است. به این مسائل توجهی ندارم چون وقتی مسابقات آغاز شود همه چیز دوباره سرجای خودش برمی شود. ازسوی دیگر با تمام قلبم به موفقیت با تیم ملی ایمان دارم.

تیم های قبلی شما در ایران همیشه هجومی و البته منطقی بازی نموده اند. برای تیم ملی بازی هجومی به سبک ویلموتس را انتخاب می کنید یا سبک دفاعی کی روش را؟

قرار نیست تیم ملی من مثل تیم کس دیگری بازی کند. مطمئنا تیم ملی متفاوت از سایر تیم ها ازجمله تیم ملی دوران ویلموتس بازی خواهد نمود و در وهله بعدی مطمئن باشید مثل زمان کی روش هم دفاعی بازی نخواهیم کرد.

برای اردوی بعدی تیم و انتخاب نفرات، باتجربه ها و قدیمی ترها را مدنظر دارید یا می خواهید به بازیکنان جدید و جوان ترها بیشتر بها دهید؟

شک نداشته باشید که ما از اولین کمپ تیم ملی و اولین روزی که تمرینات تیم ملی فوتبال ایران آغاز شود بهترین ها را به اردو دعوت می کنیم.

مطمئن باشیم در دوره شما لیست سیاهی در کار نیست؟

قطعا هیچ لیست سیاهی نداریم و بهترین های فوتبال ایران به اردو دعوت خواهند شد.

علوی: با اسکوچیچ در هماهنگی کامل هستیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره موضوعات مربوط به تیم ملی و برنامه های پیش رو دراین باره گفت: دراگان اسکوچیچ در تماس مستمر و هماهنگی کامل با دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال برنامه های مربوطه را پیش می برد. کادرفنی تیم ملی هم با حضور وحید هاشمیان و کریم باقری و دو دستیار دیگر فعالیت خواهند کرد. ذکر این نکته لازم است که درباره موارد دیگر مطرح شده پیرامون تیم ملی هم اتفاق جدیدی رخ نداده و مطابق فرایند قبلی مباحث به وسیله دبیرکل فدراسیون پیگیری می شود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1020

به "اسکوچیچ: متفاوت بازی می کنیم، نه مثل تیم ویلموتس نه تیم کی روش، منتقدان می خواهند جایم را بگیرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوچیچ: متفاوت بازی می کنیم، نه مثل تیم ویلموتس نه تیم کی روش، منتقدان می خواهند جایم را بگیرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید