ارزیابی شرایط بورس ، حذف دامنه نوسان به نفع شاخص است؟

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، بازار سهام در شرایط خوبی به سر نمی برد و همچنان نتیجه معاملات، فرایند منفی شاخص است. تعداد زیادی از از نمادهای عظیم و کوچک قفل در صف فروش و با کاهش قیمت همراه هستند.

ارزیابی شرایط بورس ، حذف دامنه نوسان به نفع شاخص است؟

به عقیده کارشناسان، یکی از محرک های اصلی بازار سرمایه رفت و آمد نقدینگی در بازار و نمادها است. وقتی یکی از اصلی ترین محرک های شاخص در بازار وجود نداشته باشد، طبیعتا فرایند نزولی طبیعی و قابل پیش بینی است.

مخاطبان سایت خبرنگاران و سهامداران بازار سرمایه نظرات مختلفی را درباره شرایط موجود در بورس ارائه می دهند و تعداد بسیار زیادی از آن ها از شرایط ناراضی هستند و گلایه می نمایند.

بی اعتمادی به بورس خروج نقدینگی توسط دولت وهجوم به سمت ارزهای دیجیتال بدلیل ریزش شدیدبورس باعث خروج حقیقی ها از بورس شده

امروز یه جوری بازار منفی بود انگار چند ماهه همش فرایند مثبت داشته، واقعا متاسفم که دم از حمایت از قشر آسیب پذیر میزنن و متاسفم برای خودم که اعتماد کردم و توی یورس سرمایه گذاری کردم

بورس سبز نمیشه. ولی بجاش خنک میشه

بی اعتمادی به سرمایه گذارها با دید بلندمدت هم سرایت نموده چون با این وضع که هر روز وضع بورس قرمزه این نوع سرمایه گذارها رو هم به آینده بورس بدبین نموده

بعضی از کارشناسان سیاست گذاری های مختلف و بعضا غلط را یکی از عوامل اصلی شرایط موجود در بازار می دانند. دامنه نوسان نامتقارن یکی از عواملی است که از بهمن 99 در بازار برای کنترل ریزش شاخص اعمال شد.

دامنه نوسان در ابتدای راه برای فرایند شاخص، مفید و موثر بود. با گذشت زمان از آغاز دامنه نوسان، فرایند نزولی شاخش بازار ادامه پیدا کرد و حتی بعد از گذشت مدتی، کارشناسان و سهامداران وجود دامنه نوسان را دلیل فرایند فرسایشی بازار می دانستند.

در حال حاضر از سوی سیاست گذاران بازار سهام، حدودا به صورت روزانه اظهار نظرهای مختلفی در رابطه با حذف یا تغییر دامنه نوسان گفته می گردد اما در نهایت در فرایند اجرایی دامنه نوسان نامتقارن هیچ تغییری ایجاد نشده است.

در ادامه پیغام های بعضی از مخاطبان سایت خبرنگاران در رابطه با دامنه نوسان را میخوانید.

یکی میگه دامنه نوسان اصلاح میشه ، یکی میگه اصلاح نمیشه . ببینید چه کسانی دارند برای بورس تصمیم میگیرند . اون وقت توقع دارید بورس اصلاح بشه

با این تورم,که مهارش سخته,دامنه منفی باید حذف بشه تا مردم بابت آب شدن سرمایه ها به صف فروش حمله نکنن

خب لااقل برای یک ماه هم که شده دامنه نوسان منفی برداشته باشد بیچاره شدیم سرمایمون نابود شد

اونا که میگن همین منفی 2 خوبه.. بنده خدا برو ببین میتونی بفروشی اگه پول لازم شدی

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1577

به "ارزیابی شرایط بورس ، حذف دامنه نوسان به نفع شاخص است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی شرایط بورس ، حذف دامنه نوسان به نفع شاخص است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید