ارائه خدمات روانشناسی به مددجویان کمیته امداد برای مقابله باکرونا

به گزارش کی آنلاین، رئیس کمیته امداد امام خمینی از ارائه خدمات روانشناسی به خانواده های تحت حمایت برای مقابله با عوارض روانی کرونا اطلاع داد.

ارائه خدمات روانشناسی به مددجویان کمیته امداد برای مقابله باکرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی به منظور ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به خانواده های تحت حمایت برای مقابله با عوارض روانی کرونا، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر ضرورت انجام مداخلات علمی روانشناسی به مددجویان در حوادث و رویداد های مختلف گفت: همکاری و مشارکت کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی در زمینه فعالیت های مشاوره ای و روانشناختی به ویژه در آسیب های اجتماعی، به اثربخشی فعالیت های مددکاری کمیته امداد یاری خواهد نمود.

وی تبادل اطلاعات تخصصی و بهره گیری متقابل از ظرفیت های علمی دو نهاد را از موضوعات این تفاهم نامه دانست و اضافه نمود: سازمان نظام روانشناسی با استفاده از توان علمی و تخصصی خود در زمینه پیشگیری از عوارض روانشناختی در خانواده های تحت حمایت امداد و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با کمیته امداد همکاری خواهد نمود.

بختیاری ارتقای بهداشت روان و نگرش در مددجویان را در راستای توانمندسازی اجتماعی خانواده های تحت حمایت در قالب تفاهم نامه با سازمان نظام روانشناسی مطرح کرد و ادامه داد: در این تفاهم نامه، دستورات مداخلات پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی و روانشناختی پیش بینی شده است.

رئیس کمیته امداد به شیوع ویروس کرونا و اثرات منفی آن بر حوزه های مختلف از جمله مالی، اجتماعی و روانی به ویژه در میان خانواده های نیازمند و محروم جامعه اشاره نمود و اضافه نمود: مقابله هدفمند با عوارض روانی کرونا برای اقشار آسیب دیده و جامعه هدف کمیته امداد از مهمترین اهداف امضای تفاهم نامه با سازمان نظام روانشناسی است و امیدواریم با انجام مداخلات روانشناختی تخصصی و به موقع، از بروز بعضی آسیب های احتمالی پیشگیری کنیم.

در ادامه این جلسه محمد حاتمی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره نیز گفت: سازمان نظام روان شناسی به عنوان مهمترین سازمان صنفی این حوزه، با در اختیار داشتن بیش از 30 هزار روانشناس دارای پروانه فعالیت، آماده همکاری با کمیته امداد است و امیدواریم بتوانیم در ارائه خدمات به افراد مددجو و اقشار کم درآمد، اقدامات خوبی انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1182

به "ارائه خدمات روانشناسی به مددجویان کمیته امداد برای مقابله باکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات روانشناسی به مددجویان کمیته امداد برای مقابله باکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید