اذعان اوباما به سرکوب مسلمانان میانمار

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران: رئیس جمهور آمریکا در مالزی با اذغان به سرکوب اقلیت مسلمان در میانمار هشدار داد درصورت عدم رعایت حقوق مسلمانان، این کشور به موفقیت دست نخواهد یافت.

اذعان اوباما به سرکوب مسلمانان میانمار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) به نقض حقوق اقلیت مسلمان میانمار اذعان کرد و هشدار داد درصورت ادامه سرکوب، این کشور آسیای جنوب شرقی آسیا به موفقیت دست نخواهد یافت.

باراک اوباما در سفر خود به مالزی از اصلاحات سیاسی در این کشور استقبال کرد اما هشدار داد روند دموکراسی در این کشور می تواند به تشدید تنش های مذهبی و نژادی در این کشور منجر گردد.

اوباما در جلسه ای با رهبران جوان جنوب شرق آسیا دراین باره گفت: میانمار کشوری با اقلیت مسلمان است که اکثریت این کشور درطول تاریخ با دیده حقارت به مسلمانان نگریسته و حقوق آنها کاملا رعایت نشده است. میانمار درصورت سرکوب مسلمانان به موفقیت دست نخواهد یافت.

اقلیت مسلمان میانمار طی سال های اخیر قربانی حملات گسترده نیروهای امنیتی و گروه های ضد مسلمان در این کشور بوده و گروه های هوادار حقوق بشر نسبت به این موضوع بارها اعتراض نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 488

به "اذعان اوباما به سرکوب مسلمانان میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان اوباما به سرکوب مسلمانان میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید