ادعاهای تازه سازمان منع تسلیحات شیمیایی علیه سوریه، روسیه محکوم کرد

به گزارش کی آنلاین، مدیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی روز پنجشنبه به شورای امنیت گفت که کارشناسان وی 77 ادعا علیه سوریه را آنالیز کردند و نتیجه گرفتند که 17 مورد احتمال استفاده یا استفاده از سلاح های شیمیایی وجود دارد.

ادعاهای تازه سازمان منع تسلیحات شیمیایی علیه سوریه، روسیه محکوم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از الجزیره، فرناندو آریاس، مدیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی هشت سال پس از پیوستن سوریه به کنوانسیون سلاح های شیمیایی مبنی بر ممنوعیت فراوری یا استفاده از چنین سلاح هایی، این مسئله را واقعیت نگران کننده توصیف کرد.

وی با طرح این ادعا گفت که سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی ، در رایزنی های آینده خود با سوریه ، موضوع جدیدی را در رابطه با وجود گاز جدید برای سلاح های شیمیایی که در نمونه های جمع آوری شده از ظروف عظیم ذخیره سازی در سپتامبر سال 2020 پیدا شد ، حل خواهد نمود.

آریاس مدعی شد که وی نامه ای را به دولت سوریه داده و گفته که میخواهد یک تیم را برای آنالیز این موضوع در بازه زمانی 18 مه تا اول ژوئن بفرستد و درخواست ویزا نموده اما پاسخی دریافت ننموده است.

سوریه سپتامبر 2013 به کنوانسیون سلاح های شیمیایی پیوست.اوت 2014 نیز سوریه اظهار داشت که انهدام سلاح های شیمیایی آن به انتها رسیده است.

ماه نوامبر فرانسه پیش نویس قطعنامه ای را به نمایندگی از 46 کشور برای تعلیق حقوق و امتیازات سوریه در سازمان منع سلاح های شیمیایی ارائه داد و 21 آوریل ، سازمان منع سلاح های شیمیایی حقوق سوریه را به حالت تعلیق درآورد.

در واکنش به این مساله روسیه به نوبه خود سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی و بازرسان آن را به شدت متهم کرد و آنها را به اشتباهات واقعی و فنی و عمل تحت فشار کشورهای غربی متهم کرد.

واکنش روسیه

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه نیز سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی را به استناد به اطلاعات از منابع مغرض و شاهدان دروغین متهم کرد.

سفیر روسیه همچنین گفت که از ابراز تعجب آریاس از عدم همکاری سوریه با تیم تحقیق سازمان منع تسلیحات که وظیفه معین مسئولیت حملات شیمیایی را بر عهده دارد ، شوکه شده است.

نبنزیا گفت: سوریه هرگز مشروعیت این گروه را به رسمیت نشناخته و ما نیز نمی شناسیم. این گروه به طور غیرقانونی تاسیس شده است. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که سوریه با آن همکاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1663

به "ادعاهای تازه سازمان منع تسلیحات شیمیایی علیه سوریه، روسیه محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعاهای تازه سازمان منع تسلیحات شیمیایی علیه سوریه، روسیه محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید