آمریکا یک مرکز علمی تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد

به گزارش کی آنلاین، پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام نمود که این کشور تحریم هایی را علیه موسسه علمی تحقیقاتی شیمی و مکانیک روسیه اعمال نموده است.

آمریکا یک مرکز علمی تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا خاطرنشان کرد که این کشور تحریم هایی را علیه موسسه علمی تحقیقاتی شیمی و مکانیک روسیه اعمال نموده است.

به گفته این وزارتخانه، محدودیت های اعمال شده در چارچوب قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم (CAATSA) اعمال شده است.

طبق گفته مقامات ایالات متحده، این موسسه به بدافزار مخرب تریتون متصل شده است که به طور خاص برای هدف قرار دادن و دستکاری سیستم های ایمنی صنعتی طراحی شده است. چنین سیستم هایی باعث خاموش شدن اضطراری تجهیزات در یک شرکت در صورت بروز شرایط خطرناک می گردد، اما این بدافزار می تواند مانع این امر گردد.

مسکو بار ها چنین ادعا هایی را رد نموده است.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: دولت روسیه به فعالیت های سایبری خطرناکی به منظور هدف قراردادن ایالات متحده و متحدان ما ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا به دفاع تهاجمی خود از زیرساخت های مهم این کشور در برابر هر کسی که قصد آسیب زدن به آن را داشته باشد، ادامه خواهد داد.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روسیه را به اقدامات خطرناک در فضای مجازی که امنیت آمریکا و متحدانش را تهدید می نماید، متهم نموده بود. وی اعلام نموده بود که واشنگتن از همه ابزار های احتمالی از جمله تحریم ها استفاده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1266

به "آمریکا یک مرکز علمی تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا یک مرکز علمی تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید